2008. november 30., vasárnap

Te NEM-ed is számít!

Kedves Állampolgár!

Ezt a blogot azzal a céllal indítottuk, hogy megtudjuk, mennyire könnyű vagy nehéz ellenállni a korrupciónak. Azt mind tudjuk, hogy a korrupció hosszú távon jár negatív hatásokkal, rövid távon előfordul, hogy a kenőpénzek olajozottabbá teszikaz életet. Viszont a hosszabb távon megmutatkozó hatásai annyira negatívak (versenyképesség csökkenése, demokráciába vetett bizalom elvesztése, társadalmi egyenlőtlenségek kiéleződése, stb.), hogy összességében nem éri meg a rövid távon szerzett haszon.

Magyarország korrupciós mutatói nem túl jók, ami azt mutatja, hogy mindannyian többször kerülünk olyan helyzetbe, hogy döntenünk kell: rövid vagy hosszú távú érdekeinket helyezzük előtérbe. Hiszünk abban, hogy a magyar állampolgárok nagy része tudatosan dönt, és képes sokszor NEM-et mondani, akár a vesztegetne, akár őt vesztegetnék.

De vajon mennyire könnyű az a NEM? Mit jelent rendőrként, orvosként, közbeszerzésekkel foglalkozó köztisztviselőként? Mit jelent anyaként, ha szeretném, hogy a gyermekem jobb iskolába kerüljön? Vagy üzletemberként, ha fontos, hogy gyorsan vámolják el az importtermékeket?

Az egyedi történeteket moderáljuk, annak érdekében, hogy az érintettek anonimitását garantáljuk.

2 megjegyzés:

Unknown írta...

Én nőgyógyászt váltottam. Elegem volt abból, hogy mindig a kórházban megkérdezem, mennyivel tartozom, holott tudom, semennyivel, de mindig volt ára. Szóval, elmentem egy tisztán magánrendelőbe, egy bevásárló központba, 10%-kal volt drágább, mint az elvileg TB-ből támogatott. Tiszta, kulturált, időpontra lehet menni, normálisak, szóval, nekem ez bejött.

Unknown írta...

Lejárt a forgalmim, és mivel szőke is, meg nő is, nem vettem észre, de a rendőrök ezt látják a pecsétből a rendszámon, és igazoltattak. Kiderült, hogy ilyenkor legalább két hét az ügyintézés, mert megjárja a forgalmim az egész bürokráciát, és végül az önkormányzatnál kapok új pecsétet a rendszámomra, persze miután levizsgáztattam. Tehát, egyszerűbbnek tűnt inkább megkérdezni, hogy nincs-e más megoldás, kicsit fizetek, és másnap levizsgáztatom. De valahogy nem volt kedvem. Magam sem értem miért, egyszerűen nem volt kedvem félmegoldásokhoz, meg gondoltam, az se baj, ha kipróbálom, milyen a másik út. És akkor bevonta a forgalmimat, fizettem büntetést, levizsgáztattam, tényleg kicsit több hivatalban voltam, mint ha lefizettem volna, és vagy két hétig nem autóztam, de túléltem, és azóta jobban figyelek, hogy mikor jár le a forgalmi.